De eerste ontmoeting met de andere deelnemers tijdens de Scancovery Experience day in het nationaal militair museum te Soesterberg.
We rijden in de Toyota Landcruiser om te proberen of deze geschikt is als Wâldpyken-Mobiel. En dat is ie! Weliswaar geen standkachel, stoelverwarming of fantastische stereo maar wel 2500 kg, meer dan 200pk en vierwielaandrijving. Bovendien een hoogzit.
In het museum zijn meer dan 200 scancovery deelnemers en organisatie.
Na de koffie krijgen we uitleg over de Scancovery. Met klem wordt ons verzocht om niet te hard te rijden.
Ook blijkt dat we een Big Brother in de auto krijgen. Met het Geotrack systeem kan de organisatie precies zien wie waar is en hoe hard er wordt gereden.
Na de lunch bereiden we ons voor op de autorit met navigatieproeves.
Ondertussen maken we kennis met mensen die ook in voorgaande edities hebben meegereden.
De prachtigste verhalen krijgen we te horen: auto's die verdwijnen in een muur van sneeuw, eland op de auto, rendieren door de voorruit, motor 's oschtends opwarmen met fohn,....
en natuurlijk veel bespiegelingen over de banden. Winterbanden, scandinavische banden, spijkerbanden.
Wij besluiten om spijkerbanden aan te schaffen.
Ondanks dat we de puzzelrit serieus hebben voorbereid en ons best hebben gedaan, zien we onderweg maar 2 van de 22 letters. Tijdens de riy hebben we het zo druk mee dat we van de omgeving weinig zien. Wij besluiten dat we met de tourtocht meedoen en niet met de wedstrijd.
We rijden in de Toyota Landcruiser om te proberen of deze geschikt is als Wâldpyken-Mobiel. En dat is ie! Weliswaar geen standkachel, stoelverwarming of fantastische stereo maar wel 2500 kg, meer dan 200pk en vierwielaandrijving. Bovendien een hoogzit.
In het museum zijn meer dan 200 scancovery deelnemers en organisatie.
Na de koffie krijgen we uitleg over de Scancovery. Met klem wordt ons verzocht om niet te hard te rijden.
Ook blijkt dat we een Big Brother in de auto krijgen. Met het Geotrack systeem kan de organisatie precies zien wie waar is en hoe hard er wordt gereden.
Na de lunch bereiden we ons voor op de autorit met navigatieproeves.
Ondertussen maken we kennis met mensen die ook in voorgaande edities hebben meegereden.
De prachtigste verhalen krijgen we te horen: auto's die verdwijnen in een muur van sneeuw, eland op de auto, rendieren door de voorruit, motor 's oschtends opwarmen met fohn,....
en natuurlijk veel bespiegelingen over de banden. Winterbanden, scandinavische banden, spijkerbanden.
Wij besluiten om spijkerbanden aan te schaffen.
Ondanks dat we de puzzelrit serieus hebben voorbereid en ons best hebben gedaan, zien we onderweg maar 2 van de 22 letters. Tijdens de riy hebben we het zo druk mee dat we van de omgeving weinig zien. Wij besluiten dat we met de tourtocht meedoen en niet met de wedstrijd.





Reacties
Een reactie posten